NETWORKS
FAO AND WUWM RENEW THEIR COOPERATION
On 16 August 2023, the Food and Agriculture Organization (FAO) and the World Union of Wholesale Markets (WUWM) renewed their collaboration.
Within the framework of this partnership, work activities during year one will bring in a focus on promoting awareness and advocacy to reduce food loss and waste.
- Food loss and waste webinars will be held
- WUWM members will also be introduced to technical resources
- WUWM members will have the opportunity to join the Community of Practice on Food Loss and Waste
- Senior FAO officials are expected to contribute as high-level speakers to the 2023 International WUWM Cancun Conference
EXCHANGE ACROSS ALL BORDERS: WUWM
The World Union of Wholesale Markets (WUWM) came into existence in 1955 as a non-profit organisation.
As an international umbrella association, WUWM unites the most important fresh food centres in the world and promotes a reciprocal exchange of best practices The association informs and inspires through congresses, meetings, reports and studies, helps in setting up, organising, managing and refining markets and supports its members with targeted lobby work. At official WUWM conferences, those in senior positions discuss current developments in the course of presentations and panel discussions with first-class panelists. Currently, there is lively interest to be seen from the so-called BRICS countries (Brazil, Russia, India, China, South Africa). Hamburg’s wholesale market plays an active role in the work of the association as a member of the WUWM’s management body, the Board of Directors.
- International umbrella association of wholesale markets
- Over 200 members from 42 countries
- Promotion of dialogue between members through congresses, meetings, reports and studies
- Technical support in setting up, managing and expanding markets lobby work
Deutschlandweit vernetzt: GFI
Gemeinsame Interessen vertreten, Synergien nutzen: Das ist die Idee hinter der Gemeinschaft zur Förderung der Interessen deutscher Frischemärkte e.V. (GFI).
Die GFI wurde im Jahre 2000 als Marketingverband der deutschen Großmärkte gegründet und im Jahre 2010 neu aufgestellt: Auch Einzelhandelsmärkte wurden jetzt zugelassen und die Verbandsaufgaben weiter gefasst. Der Verband versteht sich als partnerschaftliches Netzwerk, das seinen Mitgliedern einen breiten institutionalisierten Wissenstransfer zu zentralen Fragen des Handelsmanagements bietet, gemeinsame Präsentationsplattformen – wie den Gemeinschaftsstand auf der Fruit Logistica oder die Internetpräsenz » www.frischemaerkte.org – organisiert und Kooperationen mit nationalen oder internationalen Erzeugern unterstützt.
- Dachverband der wichtigsten Frischemärkte Deutschlands
- Förderung des Dialogs auf nationaler Ebene
- Erfahrungsaustausch und Wissenstransfer zu zentralen Fragen des Handelsmarketings
- Zentraler Ansprechpartner für landesweite Kooperationen und Vermarktungsmaßnahmen
- Gemeinschaftsstand auf der Fruit Logistica